نه کم و نه زیاد، دقیقا به اندازه کافی

وقتی مطلبی ارائه می‌کنید، هدف شما این است که مخاطب خود را متقاعد کنید که دیدگاه شما را بپذیرد و به سمت چیزی که شما می‌خواهید حرکت کند یا آن‌طور که شما می‌خواهید عمل کند. برای این هدف، شما یک سری داده ارائه می‌کنید، مثال می‌زنید، واقعیت‌ها را می‌گویید و استدلال می‌آورید. اما اگر مرتکب […]

نکاتی در خصوص ارائه‌های استارتاپی از یک مربی ارائه

گاهی اوقات به عنوان مربی ارائه در رویدادهای استارتاپی شرکت می‌کنم. نتیجه تمام تلاش‌های شما خودش را در “ارائه” شما نشان می‌دهد. برای آنکه داوران را متقاعد کنید کار شما ارزنده است، لازم است ارائه اثرگذاری داشته باشید. برخی نکات هست که در اغلب تیم‌ها به چشم می خورد. بهتر دیدم اینجا مطرح کنم تا […]

تحلیل سخنرانی سه چیزی که سقوط هواپیمایم به من آموخت

  Ric Elias در ردیف جلوی هواپیمای پرواز ۱۵۴۹ نشسته بود؛ همان هواپیمایی که در سال ۲۰۰۹ در رودخانه‌ای در نیویورک سقوط کرد. در آن لحظات سقوط، چه در ذهن او می‌گذشت؟ در این سخنرانی TED او برای نخستین بار داستان آن لحظات دلهره‌آور را تعریف کرده است. هرکدام از سخنرانی‌های تد، یک کلاس درس […]