اثرگذاری بر انواع مختلف تصمیم‌گیرندگان

انواع مختلف تصمیم‌گیرندگان برای متقاعد شدن به انواع مختلفی از بیان مطلب و ارائه اطلاعات نیاز دارند. برای ارتباط موثر با آن‌ها، مهم است که ترجیحات ایشان را درک کنیم. هنگامی که قرار است داده‌ای را به گروه خاصی از تصمیم‌گیرندگان ارائه دهید، باید فکر کنید که آن تصمیم‌گیرندگان که هستند و به چه نوعی […]

اگر می‌خواهی دنیا را تغییر دهی، تخت‌خوابت را مرتب کن

  دریادار ویلیام مک ‌ریون، فارغ‌التحصیل سابق دانشگاه تگزاس در جشن فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه سخن می‌گوید و با استفاده از شعار دانشگاه، آنچه در ۳۷ سال گذشته آموخته است را به مخاطبین خود منتقل می‌کند. او ابتدا از میزبان و مخاطب خود تشکر می‌کند. پس از آن به ساخت یک #پل_مشترک میان خود و مخاطب […]

درون مغز آدم‌های از زیر کار در رو

  یکی از زیباترین سخنرانی‌های تد را Tim Urban انجام داده است. در این سخنرانی، که بسیاری از اصول ارائه موثر را از  آن می‌توان آموخت، سخنران درباره پدیده از زیر کار در رفتن صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد چرا بعضی آدم‌ها، از جمله خود او، کارها را تا لحظه آخر به تعویق می‌اندازند. این سخنرانی الهام‌بخش […]

تعصب اخلاقی پشت نتایج جستجوی شما

  چرا شما از گوگل استفاده می‌کنید؟ آندریاس اکستروم سه دلیل برای این کار بیان می‌کند و بعد در مورد دلیل سوم، که از نظر او عجیب‌ترین است، صحبت می‌کند: اینکه نتایجی که گوگل می‌دهد بی‌طرفانه است.   هرکدام از سخنرانی‌های اثرگذار، یک کلاس درس عینی برای آشنایی با تکنیک‌های سخنرانی است. در ادامه این […]

خلع سلاح مخاطبی که نمی‌خواهد ایده شما را بپذیرد

هنگامی که به عنوان سخنران وارد محل ارائه می‌شوید، به راحتی خود را در مرکز توجه احساس خواهید کرد؛ شما آن بالا ایستاده‌اید و مخاطبین آمده‌اند تا به شما گوش کنند. اما در اصل، شما ستاره این نمایش نیستید؛ این مخاطب است که ستاره سالن است. آن‌ها این قدرت و اختیار را دارند که ایده […]

مساله بغرنجی دارید؟ به من بگویید چگونه نان برشته درست می کنید.

پیام اصلی این سخنرانی، حل مسائل سازمانی از طریق تصویرسازی مشارکتی است. اما این پیام در انتهای سخنرانی بیان می شود. در ابتدا، با #داستان_گویی سعی می کند مساله را تبیین کند؛ سپس با یک مثال روشن از شرکتی به نام «رودیل» کارایی تصویرسازی مشارکتی را در حل مسائل سازمانی اثبات می کند.   سخنران […]

دو دلیل شکست شرکت ها و راه جلوگیری از آن

هرکدام از سخنرانی‌های اثرگذار، یک کلاس درس عینی برای آشنایی با تکنیک‌های سخنرانی است. در ادامه این نوشتار، برخی از نکات سخنرانی  «دو دلیل شکست شرکت ها و راه جلوگیری از آن» می‌آید.   در ابتدای سخنرانی، مشکلی که در مورد آن صحبت می کنیم بیان می شود: اینکه چرا شرکت ها شکست می خورند. […]

داستان‌گویی داده: مهارتی که همه به آن نیاز دارند

هنگامی که شما برای یک ارائه آماده می‌شوید در گام اول انواع مختلف داده را جمع‌آوری می‌کنید؛ گام بعدی، استخراج یک ارزش از داده‌هاست. داده‌های شما ممکن است ارزش‌های بالقوه زیادی داشته باشد، اما این ارزش‌ها ساخته نمی‌شوند مگر بینش‌های درون آن کشف شوند و به گام‌های عملی تبدیل شوند.   دکتر هال واریان، مدیر […]

جلسه دارید؟ راه بروید!

    هرکدام از سخنرانی‌های اثرگذار، یک کلاس درس عینی برای آشنایی با تکنیک‌های سخنرانی است. در ادامه این نوشتار، برخی از نکات سخنرانی  «جلسه دارید؟ پیاده روی کنید» می‌آید.   شروع این سخنرانی، نمونه ای عالی از #شروع_شیرجه_ای است. بیان جمله ای که هم جلب توجه می کند و هم مشکل را به صراحت […]

سه راه‌حل متفکرانه برای صرفه‌جویی در مصرف آب

        تصور کنید در شهرتان به اندازه ۴ ماه ذخیره آب باقی مانده باشد.این وضعیتی است که شهر کیپ‌تاون اخیرا با آن روبرو بوده است. در این سخنرانی، Lana Mazahreh از راهکارهای ابتکاری می‌گوید که کشورهای کم‌آب برای مقابله با بحران کم‌آبی دی پیش گرفته‌اند و موفق هم شده‌اند.   اولین نکته […]