beforeslide
  • خانه
  • مشاوره سخنرانی
  • کارگاه‌های آموزشی
  • درباره ما
  • وبلاگ
  • جستجو
  • منو

دو دلیل شکست شرکت ها و راه جلوگیری از آن

۱۷ مرداد ۱۳۹۸/0 دیدگاه /در سخنرانی های اثرگذار, مقالات /توسط before-admin

هرکدام از سخنرانی‌های اثرگذار، یک کلاس درس عینی برای آشنایی با تکنیک‌های سخنرانی است. در ادامه این نوشتار، برخی از نکات سخنرانی  «دو دلیل شکست شرکت ها و راه جلوگیری از آن» می‌آید.

 

در ابتدای سخنرانی، مشکلی که در مورد آن صحبت می کنیم بیان می شود: اینکه چرا شرکت ها شکست می خورند. سپس، بلافاصله راه حل گفته می شود. ادامه سخنرانی به تشریح موضوع پرداخته می شود.

 

برای درک بهتر، دو مثال از دو علتی که منجر به شکست می شود ارائه می شود. نوآوری حداکثری و سودآوری حداکثری دو سر طیفی هستند که برای هرکدام، یک نمونه ذکر می شود تا اهمیت هر دو نشان داده شود.

 

از نکات شایان توجه، #داستان_سازی است. وقتی مثال شرکت فاسیت گفته می شود، به جای آنکه به گفتن یک جمله ساده اکتفا کند، آن را در قالب داستان بیان می کند. بیان جمله های زیر، که هرکدام از آن ها می توانستند به راحتی از سخنرانی حذف شوند، در راستای تبدیل کردن یک سخنرانی معمولی به یک سخنرانی داستانی است:

  • سن من قد می دهد که به خاطر بیاورم
  • در عمق جنگل های سوئد متولد شدند
  • همه از ماشین حساب های آن ها استفاده می کردند

 

استفاده از #تکرار، به زیبایی سخنرانی می افزاید. سخنران در توصیف کاوشگری، چندین بار از عبارت It’s about … استفاده می کند.

 

توصیف سودآوری، با مثال هایی از زندگی واقعی همراه است. وقتی در مورد برنامه حرکت قطارها صحبت می کند، برای مخاطب کاملا قابل درک است.

 

در اواخر سخنرانی، اهمیت نوآوری در برنامه بلندمدت شرکت ها با یک #نمودار مناسب بیان می شود.

 

دقت کنید که اسلایدی که حاوی چهار پیام است، دو بار در مجموعه اسلایدهای سخنران تکرار شده است. سخنران وقتی پیام دوم را بیان می کند، یک نمودار به مخاطب نشان می دهد، سپس دوباره اسلاید چهار پیام ظاهر می شود. این کار با عقب و جلو رفتن روی اسلایدها انجام نمی شود (در اینصورت می بایست بعد از پیام چهارم، وقتی می خواهد به اسلاید بعدی برود، از روی اسلاید نمودار پرش کند)، بلکه چون از قبل سناریو را می داند، اسلاید چهار پیام را تکرار کرده است.

 

انتقادی که شاید به این بخش وارد باشد، نمایش چهار پیام در یک اسلاید است. اگر پیام ها خیلی مهم نیست، از آن صرف نظر کنید؛ اگر مهم است، برای هرکدام یک اسلاید در نظر بگیرید.

 

سخنرانی، با تکرار پیام اصلی در انتها، پایان می یابد: زیبایی در تعادل است.

 

فایل صوتی تحلیل سخنرانی

https://beforeslide.ir/wp-content/uploads/2019/08/13.-Explore-exploit-online-audio-converter.com_.mp3

 

برچسب ها: تکرار, داستان‌سازی
اشتراک این مطلب
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • اشتراک در Pinterest
  • اشتراک در Linkedin
https://beforeslide.ir/wp-content/uploads/2019/08/ted-Knut-Haanaes-to-perfect-or-to-explore_tcm15-177798.jpg 1440 2560 before-admin https://beforeslide.ir/wp-content/uploads/2024/08/logo_prev_ui-300x300.png before-admin2019-08-08 22:58:242021-11-04 08:35:46دو دلیل شکست شرکت ها و راه جلوگیری از آن
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
درون مغز آدم‌های از زیر کار در رو
اگر می‌خواهی دنیا را تغییر دهی، تخت‌خوابت را مرتب کن
تعصب اخلاقی پشت نتایج جستجوی شما
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته ها

  • نابغه خلاق درون شما۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
  • رهبران چگونه الهام می بخشند۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
  • هر کودکی به یک قهرمان نیاز دارد۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
  • خطر یک داستان تنها۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
  • راز شاد زیستن۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
  • رشد جمعیت جهان: جعبه به جعبه۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
  • سکته‌ای که مرا به بینش درونی رساند۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
  • ۶ درس از سخنرانی دختر ۱۶ساله سوئدی در سازمان ملل۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
  • وقتی به ایمیل‌های اسپم جواب می‌دهیم۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
  • درس‌هایی از طولانی‌ترین تحقیق بر روی خوشحالی۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
سفارش برگزاری دوره آموزشی





رفتن به بالا